Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis
Jedyne polskie forum i klub zrzeszające właścicieli skuterów Elyseo Elystar Satelis


co mi doradzicie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna -> Modyfikacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Gość






 PostWysłany: Pią 21:26, 19 Maj 2006    Temat postu: co mi doradzicie Back to top

witam mam elyseo rok99/00 przebieg tylko 7500km v-max tylko 75km/h jest to 50cm3 mysle nad tunningiem zarowno optycznym jak i mechanicznym co powinienem do niego zalozyc, napewno macie wieksze doswidczenie niz ja. byłbym wdzieczny gdbyscie wraz z tym co powininem kupic itp dawali jakis link lub fotke;) z góry thx Wink
 
PrezesBednarz
Administrator


Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 4495
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 23:11, 19 Maj 2006    Temat postu: Back to top

Co do tuningu mechanicznego to musisz powiedzieć ile masz funduszy na owy tuning.

Z optyki to elysa nie powinno się tuningować wizualnie (według mnie).Elyseo ma swój niepowtarzalny styl i nie powinno się go zmieniać. Ale oczywiście jeżeli chcesz to można się z tym bawić.

Ja planuję polerkę lag...
 
Zobacz profil autora
Wus
ImmoSpec


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Lodzkie

 PostWysłany: Sob 9:37, 20 Maj 2006    Temat postu: Back to top

Laughing Najtaniej bedzie zalozyc nowy pasek (po 10 tys. i tak to musisz zrobic). Moj na nowym pasku zawsze jezdzi ponad 90 km/h. Niestety - po kilkuset kilometrach ta predkosc spada do 80 - no a potem do 70. Normalne wycieranie paska.
A powaznie to za min 1000 zl zyskasz moze z 10km/h. Czy warto ? Warto zalozyc inny wydech. Predkosc nie wzrosnie ale jest wtedy mocniejszy i wiatr przestaje przeszkadzac - nie czujesz podmuchow.
Sprawdz zuzycie wariatora - moze nadaje sie do wymiany. Tuningowy wariator moze Ci dodac kilka km.
 
Zobacz profil autora
elysek
Elowy Kamerzysta


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Ostrowiec Św.

 PostWysłany: Sob 9:46, 20 Maj 2006    Temat postu: Back to top

Zgadzam sie z Wus'em, pasek i rolki to podstawa ..., potem wydech, tylko znowu tutaj sprawa wyglądu wydechu, ja uważam, że do Elyseo nie pasuje wydech "zawijany", czyli Snake Very Happy możesz wstawić cylinder 70 lub 80, ale to raczej nie opłacalna inwestycja przy tym przebiegu.
 
Zobacz profil autora
Gość






 PostWysłany: Czw 13:23, 01 Cze 2006    Temat postu: Back to top

witam zaglądałem do sklepów internetowych i jest wiele rodzai pasków, doradzcie mi jaki mam wybrac, bardziej zalezy mi na predkosci niz na wytrzymalosci:P
 
Wus
ImmoSpec


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Lodzkie

 PostWysłany: Czw 13:57, 01 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Ja kupuje malossi special za 80 zl. Kewlary sa jeszcze ale moim zdaniem to troche naciaganie (choc moge sie mylic bo nie uzywalem Mad )
 
Zobacz profil autora
elysek
Elowy Kamerzysta


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Ostrowiec Św.

 PostWysłany: Czw 20:38, 01 Cze 2006    Temat postu: Back to top

kevlar to nie naciąganie ... kevlar niweluje całkowicie możliwość uślizgu paska, powoduje to, że moment obrotowy jest lepiej przenoszony na koło, nie traci właściwośći przy pracy w wysokich temperaturach ...
 
Zobacz profil autora
yeti
Moderator


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 4007
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Pią 23:58, 09 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Jeżeli mogę coś wtrącić,to chciłbm przekazać kilka moich rad .Z tego co wiem z własnej praktyki ,z internetu i od gościa z firmy tuningowej to są 3 podstawowe kroki w tuningu 50-tek.1 -wymiana gażnika na wiekszy(z 17mm na 19mm i większe) .2 -wymiana wydechu na sportowy.3-wymiana wariatora na tuningowy.Na początek radzeę zacząć od wario ,efekty są odrazu widoczne . Co do wydechu to proponowałbym razem z gażnikiem,dlatego iż wydech ma większoą przepustowość i bez większego gażnika jest niewykorzystany do końca,Następny krok to zmiana pojemności na 70cm( co wiąże się z wymianom wału ) Teraz mała kalkulacja-wariator około 250zł +gażnik 19mm250zł +filter stożek 50zł+wydech ~400zł =950zł i duża poprawa w przyspieszeniu i wzrost prędkości o około 30km/ h. Jednak pierwsze co musisz zrobić to sprawdzenie czy masz jeszcze silnik ( stopień sprężania ,uszczelniacze,łożyska ,wał) bo bez silnika żaden tuning nic nie pomoże . Very Happy i to chyba narazie tyle
 
Zobacz profil autora
Wus
ImmoSpec


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Lodzkie

 PostWysłany: Pon 9:36, 12 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Nie to zebym sie czepial Wink ale faktycznie te porady moga pochodzic od 'goscia z firmy tuningowej' Razz .
Wszystkie te 'porady' maja jeden wspolny mianownik : zdzieraja maksimum kasy na towary oferowane przez firmy 'tuningowe'. Producenci tych akcesoriow niemal nigdy nie gwarantuja konkretnych efektow.
Zdania co do wariatorow sa podzielone : w testach czesto nie notuje sie zadnej poprawy predkosci a polepszenie przyspieszenia mozna takze tlumaczyc zamontowaniem dolaczonych do waria rolek czy sprezyny. Reklamy mowia, ze 'wariator zbudowany jest z materialow najwyzszej jakosci' - z tym, ze nigdy nie podaje sie co to sa za materialy. Wiadomo, ze wariator sie wyciera bo jest to odlew - czesto z ... aluminium po prostu. Gdyby firma podala, ze wykonuje go z tego a tego stopu to wiedzialbym, ze sie nie wytrze. A tak kupuje kota w worku.
Wydech - tu takze dodaje sie lzejsze rolki lub sprezynki (ktore zalozone same juz polepszaja przyspieszenie Confused ) Oczywiscie w pewnym zakresie obrotow tuningowy wydech poprawia moc - za to na obrotach niskich pogarsza Mad
Ale juz porada aby zaczac od zmiany gaznika na wiekszy to rozboj w bialy dzien. Jesli nowe elyseo majac gaznik 12mm osiaga prekosc ponad 80 km/h i ma na tyle duzo mocy aby udzwignac 170 kg ladunku to chyba taki gaznik jest w pelni wystarczajacy. No ale mamieni nadzieja poprawy kupujemy gaznik 21mm za 400 zl 'bo od tego nalezy zaczac'. Zaczac - a potem niestety kontynuowac za niemale pieniadze bo sam gaznik da 'guzik' niestety Laughing
Niestety wsrod tych rad nie znalazla sie najwazniejsza - wymiana przelozenia !
Nawet zmiana cylindra na 80 cm nie da nam zadawalajacej poprawy predkosci max bo przelozenie jest jakie bylo. Pasek jest ten sam , rozmiar waria tez a modul ma ograniczenie obrotow. Wiec jak sie pytam mozna zwiekszyc predkosc Question Fizyka niestety !
To jest oczywiscie moje zdanie. Sadze, ze sklepy chca sprzedac drogie gadzety tuningowe a niestety ani one ani producenci nie gwarantuja konkretnych efektow dajac jedynie zludne nadzieje na lepsza przyszlosc.
Nara Cool
 
Zobacz profil autora
Gość






 PostWysłany: Nie 20:25, 18 Cze 2006    Temat postu: Back to top

mam jeszcze pytanko ,, jaka jest srednica filtru powietrza w elyseo bo mam zamiar kupić sotzkowy i nie wiem na jaką srednice i czy do elyseo nie trzeba przedłozki do filtra?ma ktoś z was zalozony filtr sotzkowy co o nim sądzicie?
 
Gość






 PostWysłany: Nie 21:24, 18 Cze 2006    Temat postu: Back to top

szkoda silnika dla stozka poza tym elyseo to nie jest skuter ktory ma ryczek jak pseudo sportowy skuter Smile za ta kase lepiej kupic dobry olej
 
Gość






 PostWysłany: Nie 21:35, 18 Cze 2006    Temat postu: Back to top

spoko dzieki w takimrazie za tą kase kupie pokrywe filtra powietrza z neonem Twisted Evil
 
yeti
Moderator


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 4007
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Pon 0:13, 19 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Nie do końca zgadzam się z Wusem co do częsści tuningowych .Owszem są drogie,ale w momencie kiedy musisz wymienić jakąś część to i tak są tańsze od orginałów od Peugota,a prz okazi mogą być lepsze.Co do gażnika i wariatora-wymieniałem u znajomego w aprilli i efekty były odczuwalne(zaczoł jeżdić 100km/h-czego nie uzyskał byś rolkami i sprężynom).Fabrycznie skutery(50cm)nie uzyskują pełni swoich możliwości, zewzględu na przepisy i żywotność.Co nie oznacza ,że niemożna ich ztuningować.Oczywiście kosz jest wysoki- ale jak ktoś lubi prosze bardzo da się wydusić więcej niż fabryka.
 
Zobacz profil autora
Wus
ImmoSpec


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Lodzkie

 PostWysłany: Pon 10:00, 19 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Wlasnie chyba sobie wymienie wariator. Nie licze na cuda ale poprawie sobie samopoczucie Confused
 
Zobacz profil autora
yeti
Moderator


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 4007
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Pon 19:12, 19 Cze 2006    Temat postu: Back to top

Popraw sobie samopoczucie i kup sobie orginalny Peugota -ha-ha.Ciekawe ile kosztuje-daj znać.Pozdrowienia .
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna -> Modyfikacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Cobalt 2.0 phpBB theme/template by Jakob Persson.
Copyright © 2002-2004 Jakob Persson


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group