Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis
Jedyne polskie forum i klub zrzeszające właścicieli skuterów Elyseo Elystar Satelis


Elystar nie działa wtrysk pomocy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna -> Problemy z Maszynkami
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 13:01, 13 Lip 2010    Temat postu: Elystar nie działa wtrysk pomocy Back to top

Czesc wszystkim jestem tu nowy ale forum czytam juz do dawna jednak nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie i problem a mianowicie



Jakie powinno byc napiecie na wtrysku ??? mam jakieś 7V to chyba troche za mało nie wiem dlatego pytam



Oporność wtrysku jest 15,5 ohm gdzies czytałem ze powinno byc 20 i teraz pytanie czy wtrysk jest padniety ???



podczas podania napiecia z aku bezpośrednio na wtrysk, otwiera sie normalnie i widac charakterystyczna mgiełke po podłaczeniu do instalacju skutera brak zycia wtrysku, martwi mnie to napiecie ze jest za niskie jesli tak gdzie szukać przyczyn

w zwiazku z nie podawaniem paliwa skuter nie odpala , pompa sprawna daje ciśnienie

jesli to padniety wtrysk gdzie szukac uzywki na allegro nie znalazłem moze jakiś zamiennik pasuje???

bardzo prosze o podanie jakie napiecie ma być na wtrysku i jaka jest nominalna opornosc wtryku, czy zbyt niska czy zbyt wysoka opornośc to ustarka wtrysku
 
Zobacz profil autora
Hakier
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 3287
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Nowy Korczyn
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 13:23, 13 Lip 2010    Temat postu: Back to top

pierwsza sprawa to jaki kolega ma skuter

drugie to na wtrysku powinno być 12V, nie 7 czy 20

trzecia to oporność wtrysku to ok 13 bądź 14ohm, nie pamiętam dokładnie tak ze masz wszystko ok


napisz jaki masz skuterek bo inaczej nikt nie będzie w stanie ci pomóc
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 14:34, 13 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Sory za podstawowy bład

skuter to elystar z 2003roku 125 ccm


dodam ze mierzyłem napiecie na wtrysku pomiedzy pinami i wyszło około 7V a jak mierzyłem pomiedzy plusowym pinem wtrysku a masa to wychodziło 12,20V
 
Zobacz profil autora
Hakier
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 3287
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Nowy Korczyn
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 22:11, 13 Lip 2010    Temat postu: Back to top

czyli zły sygnał idzie ci z komputera, musisz wszystko wpiąć pod oscyloskop i zobaczyć jak wygląda ten sygnał. pogadaj również z mikonem - on jest specem od komputerów w efi
ewentualnie jak nic nie wymyślicie to pisz pw, coś wymyślimy
ale najpierw spróbuj to wszystko naprawić
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 17:03, 14 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Wszystko ładnie pięknie ale niestety nie mam dostępu do takiego sprzętu jak oscyloskop.

Nie jestem też elektronikiem umiem trzymać klucze i ewentualnie miernik;)

da się po sprawdzić jakąś hałupnicza metoda? Czy sygnał z kompa idzie bezpośrednio na wtrysk czy po drodze jest jakiś przekaźnik? Jak bym wiedział które piny z kompa są odpowiedzialne za wtrysk to może warto by było sprawdzić napięcie bezpośrednio przy kompie czy nie jest uszkodzony przewód gdzieś po drodze?

Tak będę musiał rozpruc instalację żeby wiedzieć które to są przewody.


Czyli reasumując jak nie będzie usterki gdzieś po drodze to ecu do wymiany?

Czemu w skuterze pada ecu? Jakoś w autach nic się z tym nie dzieje.
 
Zobacz profil autora
bart
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 1337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Zawiercie (SZA)
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Czw 12:00, 15 Lip 2010    Temat postu: Back to top

arczi137 napisał:
Jak bym wiedział które piny z kompa są odpowiedzialne za wtrysk to może warto by było sprawdzić napięcie bezpośrednio przy kompie czy nie jest uszkodzony przewód gdzieś po drodze?

Tak będę musiał rozpruc instalację żeby wiedzieć które to są przewody.


Jest coś takiego jak schemat instalacji elektrycznej, ostatnio wrzucałem na forum linka ze schematami do wszystkich peugeotów, poszukaj bo ST1545 przeniósł go chyba do topicu o manualach
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 9:10, 16 Lip 2010    Temat postu: Back to top

po diagnozie napiecia swierdzam nastepujace fakty

- Napiecie na koncówce wtrysku raz jest raz nie ma , jak jest to nie wieksze niż 8V


- Napięcie mierzone na pinach ECU identyczne jak na koncowce wtrysku wiec przewody sa ok


- Przejscie miedzy wtyczka wtrysku a ECU jest ok sprawdzone


Reasumujac wychodzi na walniete ECU - czyli co kupować inne uzywane ??? czy mozna wymienic same ECU bez immo i stacyjki i czy to bedzie działać
Jak mam postąpić inaczej to prosze o jakieś konkretne podpowiedzi

Oznaczenia z mojego ECU to takie jak na foto

]


Znalazłem jeszcze coś takiego i nie mam pojecia co to za zlącze wtyczka moze ktoś pomoze i powie co to jest, umiejscowione to jest w poblizu akumulatora i luzno wisi na przewodach dwa przewody sa zmostkowane





ostatnie pytanie odnośnie odczytywania błedów z tej migajacej diody " K " mianowicie dioda zaczyna migac mignie ileś tam razy pozniej jest przerwa i jedno długie migniecie i znow kilka krotkich i znow przerwa jedno długie i kilka krotkich czy te długie migniecie tez sie liczy do sumy numeru błedu czy to tylko oznaczenie ze bedzie wyświetlany kolejny nr błedu ???
 
Zobacz profil autora
Hakier
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 3287
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Nowy Korczyn
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 11:47, 16 Lip 2010    Temat postu: Back to top

tak jak mówiłem pogadaj z mikonem, jeśli on nic nie wymyśli to napisz na pw to podpowiem ci jak rozwiązać problem,

ta złączka co wisi na kablach jest złączem diagnostycznym

kody błędu zaczynasz liczyć dopiero po tym jak mignie dłużej, to migniecie dłuższe jest przerywnikiem między następnymi błędami
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 13:28, 16 Lip 2010    Temat postu: Back to top

narazie poszło PW do mikona zobaczymy jaka bedzie odpowiedz

chyba jak wszystkim spieszy mi sie z robota bo nie ma na czym jezdzic a w taki skwar w aucie bez klimy to gechenna
 
Zobacz profil autora
Hakier
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 3287
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Nowy Korczyn
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 13:35, 16 Lip 2010    Temat postu: Back to top

rozumie cię, powiem ci że jak mikon nic nie wymyśli to mogę przerobić ci go na gaźnik i już nigdy nie będziesz miał z nim problemów, sam właśnie jeżdżę na elystarze 125 którego przerabiałem na gaźnik, właśnie stuknęło mi 400km przejechanych po przeróbce i nie miałem z nim żadnych problemów Wink
 
Zobacz profil autora
Gerard
Elymaniak


Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Sob 10:37, 17 Lip 2010    Temat postu: Back to top

No, no Haker nieźle pomyślałeś Wink Ja kiedyś słyszałem, że po takiej przeróbce jest większe ciśnienie, gdzie może na tym gaźnik (czy jeszcze coś tam) ucierpieć, dokładnie nie pamiętam. Dlatego mówiono też o takim rozwiązaniu, aby zamontować kranik i problem znika. ;]
Pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Hakier
Elymaniakowy Megaforumer


Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 3287
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Nowy Korczyn
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Sob 13:25, 17 Lip 2010    Temat postu: Back to top

rozumie ze chodzi ci o to ze pompa paliwa będzie podawała ciśnienie na gaźnik

i tu się mylisz, skuter działa identycznie jak oryginalny gaźnikowiec

przeróbkę można odróżnić od oryginału choćby po tym że ma ABS, jeśli gaźnikowiec ma ABS to na 99% był przerabiany, jest jeszcze kilka szczegółów których praktycznie nikt nie zauważy Wink
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 6:26, 26 Lip 2010    Temat postu: Back to top

ja dalej kombinuje :/

zrobiłem "diagnoze " wedłog porad mikona według trego ECU jes prawdopodobnie ok teraz sie zastanawiam czy moze szukam dziury w cały i nalezało by zaczac od rzeczy najprostszej tj, wymiana wtrysku Smile

Ostatnio moałem podobny problem z autem na monowtrysku ( seicento 900 SPI )
strasznie zaczoł sie krztuśić przy wyzszych predkościach obrotowych silnika tzn na 2 biegu nie dało sie go rozpedzić powyzej 50km\h tak jakby było odciecie zapłonu paliwa - po wymianie wtrysku wszystko wrociło do normy ( najpierw niepotrzebnie wymieniłem pompe paliwa )
 
Zobacz profil autora
marian
Newbie


Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Pon 7:46, 26 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Pogoda zmieniła sie więc mniejszy naciska sprzęt. Nie znam tego sterowania (i nie mam na razie powodów aby poszukliwac schematu). Wiem o samochodach. Z ogólnej wiedzy to tam występuje wtryskiwacz paliwa oraz jakiś zawór pwietrza, czyli coś w rodzaju przepustnicy. Układ połączony z regulatorem ciśnienia w komorze korbowej. Piszę o 2 T. Trochę nie pojmuję dlaczego masz na wtryskiwaczy cały czas napięcie, ale to może właśnie brak mojej wiedzy. Niezrozumiałe też jest, że napięcie między stykami złącza i złączem oraz masą nie są jednakowe. Może gdzieś zanika połączenie masy.
 
Zobacz profil autora
arczi137
Newbie


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 19:25, 26 Lip 2010    Temat postu: Back to top

dlaczego pomiedzy pinami na wtyczce wtryskiwacza nie ma stałego napiecia to proste bo wtrysk jest sterowany masa i nie moze tam byc ciagłego napiecia , wtrysk jest otwierany tak jak w aucie tylko na krótka chwile w momecie sówu ssania


dlatego zwykły miernik wykazuje spadki napiecia bo nie ma tam stałego zasilania tylko prad impulsowy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum właścicieli Peugeot 'ów Elyseo Elystar Satelis Strona Główna -> Problemy z Maszynkami Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Cobalt 2.0 phpBB theme/template by Jakob Persson.
Copyright © 2002-2004 Jakob Persson


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group